Költözés és egyebek

Címkék: koltozes jegfold

2010.04.07. 00:43

Ó, igen, hála kedves családom és barátaim közreműködésének, végre vannak ékezeteim, már csak vissza kell szoknom arra, hogy az Y és a Z hol is van az ungarisztáni kiosztáson.

A legújabb hír az, hogy költöztem és ennek mindenféle folyománya is lett, jó és kevésbé jó egyaránt. Például a guesthouse-ból kiköltözés annyit jelent, hogy nem 10 m2-en vagyok egy huzatos lakásban, ahol borzalmas aludni, ellenben ott volt Internet hozzáférésem. Az új helyre beköltözés annyit jelent, hogy olcsó, van életterem, de se bútor, se Internet. ÉS KUSS VAN.

A bútor kérdést azzal az egyszerű huszárvágással sikerült megoldani, hogy elmentünk a helyi JYSK-be és kb megvettem a legolcsóbb ágyat. Természetesen vettem takarót és paplant is, meg huzatot is. És most el fogom mondani, hogy eddig mi tetszett legjobban Izlandon. Tessék egy pillantást vetni a takaróm dimenzióira. Lehet, hogy én csináltam valamit rosszul eddig az életben, de kamaszkorom óta nem tudtam úgy aludni, hogy rendes takaróval takarózom és mégsem lóg ki sem a lábam, sem a vállam. Mindig vagy pléddel, vagy több réteg pléddel, esetleg takaró+pléd kombóval kellett megoldanom azt, hogy kényelmesen tudjak alukálni és ne kelljen választanom, hogy a lábam, vagy a vállam legyen kinn a hidegben. Ellenben itt a hotelben, a guesthouse-ban, a jysk-ben, minden takaró két méter hosszú. Alapból. Nem 175 centi. Egy dolog tuti, már csak ezért megérte idejönni.

Ami pedig a KUSS-t illeti; a zaj kérdése számomra mindig is sarkalatos kérdés volt. Balu tudna mesélni arról, hogy milyen az, mikor felbukkanok, mint egy hibaüzenet az éjszaka közepén vérben forgó szemekkel, mert lerakta a (fél literes) poharát az asztalra és ezzel felébresztett félálomból. Hadd mondjak valamit jégföldről. Ez az ország tulajdonképpen egy valag vulkánt jelent, minden, ami a szárazföldet jelenti az mind magma volt. A vulkáni hővel működik az egész ország. Olyan olcsón állítják elő az áramot és a meleg vizet, hogy szinte ingyen van. A házak jó része is olyan, hogy alu hullámlemez, némi üveggyapot, aztán egy kis gipszkarton belülre és kész, mehet bele a víz, villany, meg a meleg víz. Igen, ez utóbbi vezetéken jön és forró. Az előző hely, ahol laktam, az egy borzalom volt. Vékony falak, hajnalig bulizó szomszéd, lukas kezű felső szomszéd, hajnalban hazajáró fiatalok, akik nem tudnak csendben hazasétálni, hanem feltétlenül jelezniük kell a külvilág számára, hogy ők éppen merre járnak. Mint az a képen is látszik, a belvárosban jellemzően nincsen se konyhakert, se virágoskert, se pázsit, se kerítés hamis kutyával, itt ha valaki az ablakod alatt fingik, akkor még lehet, hogy a szagból is kapsz, mert dupla réteg ablak sincsen. Ha jól megnézitek a képet, nyitva is van egy ablak, de erről később. Elég annyit tudni, hogy kifejezetten kialvatlan voltam költözés előtt. Gondoljatok bele, hogy szerda estétől vasárnap estig buli volt a városban. Ez annyit tesz, hogy minden nap hajnali 4-5-6 körül csámpáztak haza az ablakom alatt a fiatalok. Óbégatva. Meg a szomszéd is ki-be jákált a lakásból, mintha fellépése lenne.

Aztán költöztem és a környéken található házak többségétől eltérően nem utcafronton vagyok, hanem egy belső udvarra néz az összes ablakom, felső szomszédom is csak a lakás felénél van, a hálószoba teljesen izolált. Ilyen téren álmaim lakása. Csak lehetne 10 centivel magasabb is mindenhol és akkor nem verném be a fejem a WC-nél, de a csend és nyugalom számomra megfizethetetlen. Bútorok még nincsenek, de pár tízezer ISK ráfordítással veszek mindent, ami elengedhetetlen és van egy olcsó albérletem, ahol remekül tudok aludni. Kiváló.

Reggel ez a kép fogadott, amikor felkeltem, ismét esett a hó, ismét hideg van. A bérbeadóm és egyben munkatársam szerint itt teljesen normális, hogy húsvét körül lehűl kicsit az idő és a -4 -6 fok éjjel az egész korrekt. Néztem az előrejelzést, elméletben eszméletlen felmelegedés lesz a hét második felében, úgyhogy havas képeket nem tudom mikor tudok legközelebb csinálni, pedig lenne mit fényképezni. Van egy listám fejben arról, hogy miket szeretnék megmutatni, legközelebb nem leszek anyámasszony katonája és kiveszem a kezem a zsebemből és kattogtatok.

Addig is van itt pár kép, amiket még szombaton készítettem, amikor még nem esett a hó, hanem hét ágra sütött a nap, kellemes 3-4 fok lehetett.

Ezt Kozi kedvéért lőttem, hogy legközelebb meg tudja kérdezni, hogy ha szomjas vagyok, leugrom-e a Vikivaki-ba egy kóláért.

Erről majd csinálok rendes közeli képeket más fényviszonyoknál, szerintem eszméletlen ez a plakát. Amikor elmegyek mellette, mindig az jut eszembe a két fazonról, hogy "EGYÉ", meg hogy "IGYÁ".

Ezt a hegyet azóta akartam lefényképezni, mióta először megláttam. Most, hogy esett a hó és a város utcáival ellentétben nincsen fűtve, nagyon frankón néz ki, holnap ki is megyek megint a partra fényképezni.

Ha a belvárosban jártok Reyjkavíkban és eltévedtek kicsit, ami egyébként rohadt nehéz, mert szinte minden utca egyenes és általában derékszögben metszik egymást, akkor ez a templom, a város legmagasabb pontján áll, remek tájékozódási pont.

Ugyanaz a templom, csak közelebbről.

Ez az utca a templomtól megy le a partra.

Nehogy azt higyjétek, hogy csak ungarisztánban tilos a fővárosba traktorral behajtani az ember kénye-kedve szerint. Ha jól veszem ki a szövegből, akkor itt a csúcsforgalomban, ami hétköznap 7:30-9:00 és 16:30-18:30 között értendő, tilos traktorral közlekedni.

Cafe. Itt még nem jártam, de akárhányszor megyek el mellette, mindig arra gondolok, hogy egyszer bemegyek. A képen a lányka lábai azért vasgagok, mert a vékony lányokat állítólag már rég belefújta a szél az óceánba.

Cicó. Kutyát ugyan csak ritkán látok, ha kisüt a nap, akkor akad pár macsek. Meow.

Erre járt egy corptárs is. Belsős poén, mindegy.

 

Hamarosan lövök még pár képet és mesélek még fura dolgokat.


A bejegyzés trackback címe:

https://jegfold.blog.hu/api/trackback/id/tr91900592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrgarris0n 2010.04.07. 01:03:21

"Látnokszívó" típusú takaró odaver :)

hidratszint 2010.04.07. 01:05:44

Álmot hoz az ember szemére. Aszongyák.

Montana.. 2010.04.07. 10:58:20

"felbukkanok, mint egy hibaüzenet az éjszaka közepén vérben forgó szemekkel" -szakadok! :D
(És sziasztok is!)

Micimackó+én 2010.04.07. 18:51:10

Jó képeket csináltál,megint.:-) :-) Nekem nagyon tetszik az ágyhuzatod :D A KUSS! az nagyon fontos , alvásilag. Megértelek. A felbukkanás ismerős nekem is....:-)

Kozeli Ismeros 2010.04.10. 19:21:57

Ha szomjas vagy, leugrasz a Vikivakiba egy kóláért?
Amúgy megvan Vikivaki Youtube-profilja, felhívnám a figyelmet az avatarjára:
www.youtube.com/user/Vikivaki
süti beállítások módosítása